Nu.


Hittade en lista hos Sandra och snodde rakt av.
 
Just nu...
 
tänker jag på:
När jag måste gå och lägga mig för att orka gå upp vid 8 imon (i skrivande stund är detta onsdag kväll kl 23). Alltså, dagens i-landsproblem men en veckas ledigt rubbar ju ens rutiner totalt.
 
är jag glad över:
Min lilla minifamilj.
 
äter jag helst:
Couscoussallad med halloumi<3 Gjorde detta nu kväll och imorgon kommer vi käka resterna till lunch. Hörni det är så enkelt, gott, och bra.
 
längtar jag efter:
Vårjacka med bara tshirt under utan att frysa.
 
 
läser jag:
Män förklarar saker för mig, av Rebecca Solnit. Vi ska prata lite mer om den och andra bra böcker jag gillar senare i veckan, tänker jag.
 
är jag stressad över:
Typ ingenting? Kanske lite över vår inredning, att det är så mycket en vill fixa, men det kommer väl vara konstant underliggande lite hela tiden.
 
 
är jag nöjd med:
Att jag fyndade en kruka second hand igår som har bästa gula färgen. Alltså typ precis en sån som jag föreställt mig i huvudet att jag ville hitta. Har planterat ett palettblad i och tänker att den ska få bo vid min skrivbordsplats när det blivit lite mer iordning.
 
drömmer jag om:
Att gå somrig promenad, hållandes min favoritperson i handen. Jag har en nyinköpt klänning som svajar runt benen, och vi pratar om det vi ser och är påväg mot en gosig uteserveringsrestaurang, under en toppenfin dag i juli. Typ sånt.
 
 
 
Allmänt, Listat | Lista | |
#1 - - Ellen:

couscoussallad!! har du testat pärlcouscous? fanns att köpa på coop innan jag flyttade (hoppas att de har kvar!!) och är SÅ gott. ser liksom ut som små pärlor, perfekta att ha till sallad!

Svar: Oh, inte testat pärlcouscous, men ska ju absolut kolla runt efter det i butiken nu. Tack för tips!
Ronette

#2 - - Linn:

Åh, tack för påminnelsen om halloumi! Här i Danmark säljs det bara under sommaren (löjligt, varför kan man inte käka halloumi hela året liksom?) men om man frågar vårt lokala kebabställe snällt kan man få köpa en klump hos dom. Det måste jag göra en dag snart, för när jag läste om din sallad fick jag verkligen lust att göra något liknande :)

Svar: Haha åh, vad knäppt att det är en sommarprodukt hos dom. Halloumi är ju livet<3
Ronette

#3 - - Ellen Gräntz:

Jackan! Så fin!
sv: Åh tack, gillar verkligen de där byxorna! :)

Upp