Jag drog iväg till Gbg.


Tidigt i lördags stack jag iväg på lite Göteborgsweekend för att hänga med besty. Har även längtat efter miljöombyte väldigt länge och gbg är alltid så lätt och bra att åka till då.
Var även så glad över att det var soligt där när jag kom fram. "Idag är typ första dagen på hela året som det är fint här", sa Kajsa på ett ungefär. Så tack Göteborg för att du tajmade din snällhet med min resa.
 
Lite såhär var det:
 
Jag hyr ut min lägenhet som jag har där och bodde därför hemma hos Kajsa istället. Så fotovänligt hem :))
 
 
Vi började med lunch och gick sen en sväng på stan. Typ som till Floramor & Krukatös. Det är mitt måste varje gång jag åker till gebege. Vill alltid köpa hela butiken.
 
 
Men gick därifrån med två små vaser i alla fall, där det ska få bo några kul sticklingar eller så. Ska visa i annat inlägg sen!
 
 
På söndagen stack vi iväg till Rosenlund för brunch.
 
 
Våffelbuffén och deras små lemon curd-efterätter var bäst.
 
 
Hejhej!
 
 
Vi gick vidare och spanade på fler fina grejor. Såg en brosch med min favorit-hundras och de mest perfekta svarta snörskorna.
 
 
Sen avslutade vi söndagskvällen med bakelser och mysfilm såklart.
Finfin helg!
 
 
Spara
Allmänt | Brunch, Floramor, Göteborg | |
#1 - - Ellen:

Som jag saknar Kajsa! Så himla fint inlägg <3

Upp