Vecka 36.


Ny vecka och första veckan i september.
Jag har nog aldrig längtat efter höst så mycket som i år, samtidigt som den just nu känns ganska tom. Det är första hösten på fem år som jag inte har en varm röd pälsboll i mitt knä om kvällarna.
14 veckor(!) har gått. Tillräckligt länge för att en vardag utan kisse inte känns så konstigt längre. Men tillräckligt kort för att fortfarande minnas hur det kändes att fläta in fingrarna i hans fluffiga päls på magen.
 
Men som sagt är hösten ändå mycket välkommen. Jag tycker att det har varit en ganska jobbig sommar, mycket på grund av ovanstående såklart, men även på grund av den otroliga värmen och hur ett klimathot blev så påtagligt. Hur det inte gick att röra sig en centimer utan att svetten rann överallt, och "herregud-ska-det-vara-såhär-varje-sommar-nu!?"
 
Är pepp på höstkläder! Rota fram kängorna och halsdukarna.
Köpte en ny mössa senast igår och spanar lite efter den perfekta rutiga kavajen att ha till. Har tänkt visa upp här vad jag inspireras av stilmässigt i höst, och även min traditionsenliga "5 plagg-lista" är på g.
 
Ser fram emot kvällar framför teven invirad i filt, söndagspromenader i frisk höstluft, doften av en gryta som puttrar på spisen. Att eventuellt lära känna en till pälskompis som skulle vilja bo hos oss. Nybakade kanelbullar en ledig fredagseftermiddag. Sånt.
 
Jag är spänd på hur söndagen blir. Nu på söndag. Spänd på ett ganska nervöst oroligt sätt som jag läst att de flesta verkar vara. Har tänkt att jag aldrig vill skriva om politik här, men det är ju en viktig vecka det här. Följer debatter och utfrågningar med glasögon på och tekoppen jämte.
Tänker gå och rösa på valdagen (och hoppas ni som kan gör det också!)
 
Ska såklart rösta för ett öppet och jämställt samhälle. Tycker att Elsa gjorde en bra liten sammanställning med ett par punkter som kännetecknar varje parti, ifall en nu inte har bestämt sig än.
 
Hörs!
 
 
 
Allmänt, Tankar | |
#1 - - Ellen:

jag hoppas verkligen att hösten kan briljera hos dig, som att få igen lite av sommaren som varit tung. jag håller tummarna!

Svar: Tack! <3
Ronette

#2 - - Joré Dirgélaité:

Åh så fint du skriver om hösten! Är också pepp på höstkläder. Mysigaste ju.

Svar: Tack! Ja, tycker absolut det är den mest intressanta (och mysigaste) mode-säsongen.
Ronette

Upp