5 plagg på inköpslistan, ss18.


Inlägget innehåller reklamlänkar.
 
Nu ska vi kika på min sedvanliga "5 plagg/säsong"-lista. Jag har varit så extrempepp på vårkläder i år, men har haft svårt att specificera VAD för vårkläder. Men som jag sagt tidigare tycker jag det är lite enklare att strukturera upp såhär; fem grejer jag särskilt behöver eller vill ha, för att inte bara shoppa en massa på impuls, utan att det blir nåt jag faktiskt har behov av och vet kommer använda mycket.
 
Den här gången har jag plöjt några internetshoppar såsom Zalando och Boozt, och lagt in reklamlänkar till min inspiration, vilket betyder att jag får en liiitenliten peng om ni klickar. Skulle va' kul om ni ville, annars kollar ni bara här på kollagen, det går bra det med. Känns på ett sätt lite knäppt att publicera det här nu när vintern kickade in på riktigt. Men va sjutton, det kommer, nåt att längta till osv.
 
Såhär drömmer jag alltså om att klä mig om ett par månader:
 
1. Något gult.
Tror den här vårlängtan har fått mig att bli knäpp. Jag har aldrig ägt ett gult plagg någonsin, och har haft en föreställning om att det är en färg jag absolut inte ska bära. Men plötsligt har jag blivit jättepepp på gult. (Mest åt det lejongula dock, den lite ljusare nyansen som drar åt neon känns nog fortfarande inte helt rätt för mig.)
 
 
 
2. Bruna ankelboots.
Har kommit på att jag saknar något sko-mellanting i skogarderoben. Liksom nåt mellan höst/vinterkängor, och snörskor/sneakers. Därför tänker jag ett par fina ankelboots som går att ha både under våren och sommaren, men även en bit in på hösten. Och gärna i brunt, för det har jag inga sen innan.
 
 
 
3. Färgglad jeansjacka.
Jag har nog inte ägt en färgglad jacka sen jag var barn ungefär? Men känner verkligen att jag behöver en i livet nu. Helst en röd. Tänk den på våren ihop med jeans, vit t-shirt (eller kanske rosa) och gubbskor. Mmm japp.
 
 
 
4. Stickad tröja med detalj.
En stickad mysig, lite finare, som funkar både en dag i mars och en sen sommarkväll. Som har nån särskild detalj såsom fin halsringning, speciell stickning eller kul ärm.
 
 
 
5. Klänning att bo i i sommar, gärna en omlott.
Tycker just omlottmodellen är så jäkla fin, och försökte hitta en senast i somras utan att lyckas. Ingen kändes helt rätt liksom. Så gör väl ett nytt försök!
 
 
 
 
Gillade ni något särskilt? Hur vill ni klä er för säsongen? Och tipsa gärna om ni vet nåt döfint som jag kanske missat.
 
---
Tidigare 5plagg-inlägg:
vår/sommar 2016
höst/vinter 2016
vår/sommar 2017
höst/vinter 2017
 
 
 
Kläder & utseende | Sommarkläder, kläder, klädköp, mode, stil, trend | |
#1 - - matilda:

Åh den gula stickade tröjan gillar jag! Så kul verkligen att gult är trendfärg just nu. Tycker annars att gult blir så påskigt, men då alla har det bli det mer neutralt!

Svar: Ja verkligen! Har nog tänkt lite samma som du, men det livar ju upp, absolut.
Ronette

#2 - - Ellen:

jag är helt såld på gult till våren! och de där ankelbootsen med cutouts var så jäkla fina. åh. vet att jag inte kommer få supermycket användning för dem till våren, men är sugen på att beställa för att vara höstredo. hehe!

Svar: Eller huur! Jag beställde faktiskt just dessa själv häromkvällen hehe. Nyfiken på att se hur de blir på!
Ronette

#3 - - Wanderlust by Jona:

Åh så mycket fint! Jag är så taggad på att använda alla mina vårjackor i härliga pasetllfärger, haha ;)

Svar: Härligt! Vårjackor är ju bästa plagget.
Ronette

#4 - - Ellen Gräntz:

Åh vad kul med vårklädespepp! Är också akut jättevårsugen, men har också lite problem med vad exakt jag vill bära när de där första solstrålarna kikar fram. Gillade verkligen den gröna stickade och den röda jeansjackan. Mitt projekt är att köpa mer färgglada kläder. Nästan hela min garderob är svart och grå med några vita inslag, och det är egentligen så tråkigt när det finns så många fina färger!

Svar: Kul att du gillar! Ja men verkligen, det är samma här. Har också väldigt lite färg i min garderob. Å andra sidan är svart, grått och vitt så bra att utgå från. De där färgklickarna en skaffar sen kommer ju med säkerhet passa till allt.
Ronette

#5 - - Ebba:

Jag har också blivit helt lost i gula plagg! Det med stickade tröjor över, de bruna bootsen längst till höger och min mörkbruna väska, vintage, lite udda men säkert underbart fint!

Svar: Härligt! Gul verkar vara en riktigt poppis färg i vår. Låter absolut fint, och vintageväskor blir ju aldrig fel.
Ronette

#6 - - JUNITJEJ:

Så snyggt med boots!

Svar: Taack!
Ronette

Upp