Några tankar från vecka 1.


 
 
Hur gött det är att gå till affären på årets första dag för att köpa frukostgrejer, (bortsett från att glömma plånboken hemma och behöva springa fram och tillbaka), duka upp, äta upp framför Gilmore Girls under jättelång tid. För att sen göra ansiktsmask och bli helt ny i ansiktet.
Årets första dag måste vara årets bästa dag att äta långfrukost på?
 
 
 
Att det är så fint och på något sätt gemytligt att ha en ekskog i miniformat på fönsterbrädet. Hur dom har varit som ens plantbebisar sedan september och en har sagt "Nu har en till börjat få blad!" eller "Kolla på den som delat sig!"
Hade som ett höst-mål att lyckas odla fram minst ett litet ek-träd, och nu är de 6!
 
 
 
Att det känns redan nu, 8 dagar in på det nya året, som att jag fått fatt i årets favorit-bok.
Efter att ha läst om den på andra bloggar och sett bilder på det döfina omslaget, gick jag till biblioteket, skaffade kort, och letade upp den här direkt efter.
Läser med skräckblandad förtjusning om alveoler och kapillärer, om patienter som kunnat räddas tidigare och om att något håller på att förändras hos ens kompis. Om gatorna på avenyn, guldheden och johanneberg.
 
Fint språk, fint omslag, superintressant och spännande berättelse. Haffa den, tycker jag!
 
 
Spara
Allmänt, Böcker, Tankar, Ätbart | boktips, ekar, ekollon, frukost, odla | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Ekskogen <3 Så himla fint! Och boken, jag har den faktiskt hemma redan! Jag köpte den i somras och hade med den till Spanien i september, men då hade jag precis blivit sjukskriven för utmattning och fungerade inte superbra med läsning. Borde verkligen plocka upp boken under våren igen!

Svar: Visst är den!Åh ja, det tycker jag, men det var nog klokt att vänta ett tag. Den kräver ganska gott mood och "koncentration", liksom.
Ronette

#2 - - Hemma Hos Felicia:

men den frullen alltså! Ja tack! :)

Svar: Visst :) En borde fixa sådär oftare.
Ronette

Upp