Mina bästa sommarprat 2016.


 
Eftersom sommaren tog slut just precis den här veckan (känns det som) är det ju lite lägligt att titta igenom årets sommarprat som varit. Lyssnade på lååångt ifrån alla, men här är de fem jag gillade mest i alla fall:
 
 
 
Emil Jensen.
Pratar om musik, livet, och relationen till sin nu avlidna syster – på ett alldeles sjukt fint sätt.
Det här känns som ett extremt välarbetat manus och sättet det är skrivet på bara gav mig behag-rysningar flera gånger. Som en enda lång dikt. Bästa sommarpratet jag hört, oavsett år. Ett måste!!!
 
 
Sara Mohammad.
Berättar om påtvingade slöjor, om att växa upp med en familj som tycker att heder går före allt, och hur en försöker anpassa sig till ett nytt land. Viktigt, intressant (och vissa delar roligt) prat.
 
 
Tom Malmquist.
Om att hantera bortgången av sin partner, samtidigt som en ska vara en bra förälder till sitt nyfödda barn. Ont-i-hjärtat-igt och utelämnande och bra.
 
 
Annika Lantz.
Om allvarliga saker på ett humoristiskt sätt. Berättar mycket om sin cancer och hur en under tiden försöker hålla skenet uppe gentemot sin familj. Älskar även att hon pratar väldigt öppet och rakt om mens. Det behövs i ett samhälle där många tycker att det är så himla skämmigt(?)
 
 
Ida Sjöstedt.
Förutom att jag tycker Idas röst är lite småjobbig att lyssna på länge, väldigt "läsa-upp-igt", var det kul och intressant att få höra en modeskapares tankar om bland annat ouppnåeliga ideal.
 
 
Vilka har varit era bästa?
 
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Listat | |
#1 - - sandra:

Gillade verkligen också dessa + några till. Emil Jensen var lätt favoriten på hela sommaren!

Upp