”Han ringde igen. Ingen öppnade dörren. Han ringde för tredje gången. Ingen öppnade. Han gick på en krog och söp förfärligt.”


Som vanligt har min läs-inspo varit ganska kass hela sommaren, så den här tanken att jag skulle läsa minst en bok i månaden gick ju lite i stöpet efter maj.
MEN, däremot har jag läst ut Den allvarsamma leken nu. Äntligen! Efter en tredje sommar (av nån anledning har jag alltid läst den om somrarna).
 
 
 
Tycker det här omslaget är så himla fint.
 
 
 
Den handlar om Arvid och Lydia, som blir kära förstås.
 
 
 
De är lite fumliga och vilsna båda två, sådär som en kan vara när en hittat en ny fin person. Älskar det här
 
 
 
 Älskar även författarens val av namn. Liksom, Ellen Hej och P.A von Gurkblad. Fantastiskt.
 
 
 
Och så är allt stundom fint men mest trassligt och allt tycks komma ivägen för dem hela tiden.
 
Tycker den här är så fint skriven, och gillar att den är minst lika aktuell nu som för 100 (!) år sedan. Kanske lite seg ibland, och slutet var bara... inte alls som jag tänkt *försöker att inte spoila för mycket*.
Den får typ en 3a av en 5a. Tycker man ska läsa den pga språket kanske, och inte jättemycket för själva historien.
 
 
Spara
Böcker | |
Upp