Böcker, en gullig hund och lobster rolls.


Hörni. Jag var ju i Göteborg i helgen, med främsta anledningen att strosa runt på Bomässan och trängas med kulturtanter. Såhär var det:
 
 
Redo och i väntan på spårvagnen i ett 50 nyanser av grått-Mölndal. Fast med en tendens till morgonsol ändå! Jag hade nya vinröda/bordeaux/burgundy-jackan som jag lyckades haffa efter mycket om och men, och som är SÅ skön på.
 
 
 
Sen kom vi fram och vallfärdade ihop med tusentals andra.
 
 
 
 
 
 
Mest poppis på hela mässan i år tror jag minsann var den här! Kolla så jäkla gullig. Och när han blev fotad och klappad, så mycket stjärna över honom :):) Han är en fd. gatuhund och hade släppt bok ihop med husse. Här kan en läsa lite!
 
 
 
Fick med mig en stor trave nya böcker såklart. Ska visa hela skörden i annat inlägg!
 
 
 
Och så kollade vi på ett gäng seminarier. Bland annat om klädkonsumtion och hållbarhet som var spännande.
 
 
 
Sen blev det tidig kväll och mässan sa tack och hej för i år. Lagom tills dess hade vi bokat bord på Södra Vägen. Ett av mina bästa ställen i götet. Vi tog lobster rolls som är ungefär det godaste en kan äta, så ni vet. Så fint att bara sätta sig där med toktrötta fötter och få in detta! Heaven på en bricka.
 
 
 
 
De hade även laktosfri crème brûlée så då måste en ju bara beställa in efterrätt också. Så himla god var den med perfekt slå-sönder-med-skeden-knäck-yta.
 
Nästkommande dag drog vi runt i butiker ett slag tills det var dags att sätta sig på tåget tillbaka igen. Tack för den här gången gbg.
Spara
Spara
Spara
Spara
Allmänt, Böcker, Ätbart | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Tycker allt att jag ser skymten av Stanna! Har du börjat läsa den? Jag har den hemma men har inte börjat än, ser dock så mycket fram emot att börja den!!

Svar: Visst är det Stanna-boken där i! Jag har inte börjat än, men har höga förväntningar! :)
Ronette

Upp