Kattburken – Monthly Makers, oktober.


Pysselfredag!
Temat hos Monthly Makers den här månaden var leksaker. Så jag rotade runt i garderober och kartonger hemma för att hitta nåt kul att göra en liten remake på.
 
 
Hittade en liten plast-Simba som varit en nyckelring en gång i tiden.
 
 
 
Plus en glasburk i kylskåpet som det var några små ynka smörgåsgurkor kvar i. Tvättade bort etiketten och letade fram mina hobbylackfärger.
 
 
 
Limpistolen visade sig dock vara värdelös för det här pysslet, tur att det funkade bättre med Karlsson. Limmade fast lille Simba-figuren på locket och...
 
 
 
... Började kladda på färg. Guld fick det bli!
 
 
 
Efter några lager och en stunds torkning var den klar! Kattburken. För att anamma leksakstemat ytterligare tänker jag att Gossens tussar, bollar och möss ska få bo här i.
 
 
 
 
Även att han egentligen tycker det är roligare med skrynkliga kvitton eller att dribbla runt med nån gammal plastkork, så blev nog leksaksburken godkänd ändå :) :) :)
 
Gossen, Pyssligt | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Han har sån fin färg, älskar röda katter! Jag och min barndomsvän Henke hade en grannkatt hos honom som var röd och så himla mysig att gosa med. Han kom alltid när vi ropade och följde sen efter oss när vi lekte i kvarteret :')

Svar: Åh<3
Ronette

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

men åååh vilken supersnygg remake :D

#3 - - Elsa Maria Axelsson:

Det är så himla fint! Måste göra en sådan burk till min katt! Köpte faktiskt fler plastdjur nu i veckan och har börjat måla dem med. Det får nog bli en burk då!

Svar: Tack! Kul att jag inspirerade dig :)
Ronette

#4 - - Anna María:

Dubbelt upp leksaker! Kul och fint!

#5 - - Annsoh:

så snyggt!!

#6 - - Mikaela:

Vad fint med en katt (ok lejon) på en kattburk! Jag undrar om inte jag har haft exakt det där lejonet också när jag var liten, det finns säkert någonstans i mina föräldrars garage!

Svar: Tack, eller hur! Jaa jag undrar var den kommer ifrån från början. Kan inte minnas hur jag fick den eller köpte den. Men uppenbarligen under nån slags Lejonkungen-period :))
Ronette

#7 - - Linnéa:

Åh så snyggt!!

#8 - - Karin:

Vilken fin burk! Jag vill ha katten!!! Alla kattleksakerna finns kvar, men tyvärr ingen katt. Samtliga rödhåriga, även lilltjejen Sally . . . Avundas Dig.

#9 - - Wilda:

Åh så himla smart idé! Haha min Asla gillar också kvitton. Upptäckte det helt av en slump :p

Svar: Haha! Så typiskt ju när en gjort sig till och köpt ny leksak, men så är det kvittot (och kartongen) som uppskattas mest...
Ronette

#10 - - Alicia:

Näää vad fint, och vad lika de är! Sista bilden är så fin <3 Men haha för att drippla runt ett gammalt kvitto, det känner jag så väl igen. Varje gång Vifslan hör mig prassla med en chokladkaka kommer hon galopperande och sätter sig och stirrar. Hon vill att jag ska knöla ihop aluminiumfolien till en liten boll hon kan leka med. Knäppa underbara kattodågor <3

Svar: Haha, prick samma här! Det måste vara nåt alldeles jätteroligt med foliebollar :D
Ronette

Upp