Om ett litet gäng hipsterekar.


 
En av mina höstpunkter var ju att odla fram ett ekollonträd. I september någon gång var jag och bf ute och samlade fickor fulla, och nu har två blivit små träd och ytterligare två är nästan där :):)
 
 
 
Vi plockade med oss så många olika utseenden som möjligt för större chans att någon särskild skulle funka bäst. Här är de två tappra som förhoppningsvis också vill bli träd snart.
 
 
 
Hela högen som klarat sig bäst.
 
Vi har även knäpat ihop nåt slags kastanjprojekt, får se ifall de vill. Har ni tips på annat kul en kan plantera eller odla själv?
 
Spara
Spara
Spara
Spara
Spara
Pyssligt | |
#1 - - radhuslivet.se:

Men vad kul! Det där kanske man skulle ha testat någon gång :)

Svar: Det tycker jag! Så kul att se dom växa fram.
Ronette

#2 - - Ellen Lindberg:

Mina ekollon kämpar på! De har inte fått något litet träd än, men rötter allesammans :) Vi odlar även avokado från kärna, och mitt kanske bästa tips är citron. Jag har fått lite frågor om våra citronträd, så tänkte slänga ihop en liten grej om dem strax. Hur som, citronträd är sjukt vackra!

Svar: Heja ekollonen! Åh vad kul, måste nog testa avokado och citron också! Superbra då om du gör en liten guide för dom ju.
Ronette

#3 - - My:

Vad roligt :D

#4 - - Mikaela:

Så kul! Så vill jag göra nästa år :)

Upp