Välkomna till lilla locka-håret-skolan.


 
Jag fick ju en önskan om att visa hur jag gör mitt hår, hehe, så idag låste jag in mig i badrummet ihop med photobooth för att dokumentera min lelle hårritual:
 
 
Jag har har haft min nuvarande frilla i ungefär 100 år, eller ja sedan kanske 7, 8 år i alla fall. Hade dock spikraka längder väldigt länge. Sen blev lite större lockar min nya grej. Bör tilläggas att jag har lätt självvågigt hår i grunden men som mest ser ut som ett Ronja Rövardotter-barr om jag inte gör nåt alls. Nåja here we go.
 
Jag börjar med att dela in i över- och underhår
 
 
 
Fram med min bästis plattången. Har aldrig nånsin lockat med locktång, spolar, tofsar, eller allt vad som nu finns. Utan plattisen är det bäste. Jag har en som är lite rundad på sidorna. Märket är Remington.
Sen delar jag håret i två, tar en liten sektion i taget (brukar dela upp i 3–4 så blir de ganska stora), snurrar håret ett varv i tången uppifrån rötterna, och sen drar sakta lite snett neråt hela vägen.
 
Såhär:
 
 
Brukar snurra håret åt vänster på vänster sida och åt höger på höger, för att de liksom ska falla "bort och ut från ansiktet" :):)
 
 
Underhåret färdigt!
 
 
Dags att göra samma på överhåret.
 
 
Fattar om det är assvårt att haja så jag gjorde en liten snabb video med där jag visar på en slinga. Hoppas det syns hyfsat :)) Såg att det hamnade litegrann utanför bild där i början.
 

 

 
 
Sådär.
 
Brukar oftast inte ha i produkter, varken innan eller efteråt. Ibland om det verkligenverkligen måste hålla och om en ska ut i typ storm (host, göteborg) så har jag lite spray i. Men annars brukar det hålla sig bra såhär :)) Och nästkommande dagar brukar det räcka med att bara fixa lite här och där *tumme upp*.
 
Klart slut!
Allmänt, Kläder & utseende | |
#1 - - Tokyoyo:

Grymt fint!

Svar: Tack snälla!
Ronette

Upp