Månadens bok, april.


Asså, första maj. Så knäppt. (Känns som att jag uttrycker min förvåning för varje månad som går). Men, det innebär ju i alla fall att jag har läst ut en till bok. Eller, en och en halv den här månaden:
 
 
När april kom hade jag noll aning om vad jag skulle börja bläddra i. Gick in på biblioteket och efter lång tids tittande och inget hittat, gick jag till "nyhetshyllan" och så fanns den här där.
Älskar ju Hannah och Amanda men hade inte alls tänkt läsa deras roman. För att ja... det känns som att de är bra på så jäkla mycket men kanske inte fiktiva historier?
 
 
Men jag kom hem med den ändå eftersom jag ju verkligen inte hittade något annat. Och tyvärr så besannade den väl allt det jag tänkt. Man läser igenom den snabbt som sjutton, men själva berättelsen och hur det är skrivet är så extremt chicklit-igt och typ... amerikanskt? Som en amerikansk trasslig relationsserie. Så.
Om kniviga arbetssituationer, dumma män och tusen drinkar i veckan. Det var inte riktigt nåt för mig, men nu vet jag det!
 
 
Bok två som bara är halvt läst än så länge är den här. Och den är mer i min stil. Ganska vika-hundöron-vänlig med snygga meningar och en speciell histora. (Fast synd med så fult omslag på den här svenska utgåvan ju. En grönt lysande hund?) Aja, återkommer till denna!
 
Böcker | |
#1 - - Lili:

Bok nummer två verkar väldigt intressant! Bok nummer ett har jag bläddrat i på jobbet och jag förfasades över det platta, tonårsaktiga språket (trots att romanen handlar om vuxna kvinnor) och den ytliga handlingen. Jag kunde verkligen inte ta något på allvar, ett riktigt bottennapp med andra ord.

Svar: Ja men precis så kände jag med! Bok två dock har jag snart läst ut nu och kan redan rekommendera :)
Ronette

Upp