Bloggy fem år!


För fem dagar sedan hade det här lelle stället femårsjubileum, upptäckte jag. Tänkte att vi kan fira med lite historiebakgrund och ett gäng tillbakablickar:
 
Den 10 Maj 2011 satt jag alltså i en säng (antagligen, gjorde cirka allt där, jobbigt med stela skrivbord liksom), i en lägenhet i Göteborg och klickade på *skapa blogg*. Jag hade redan (nu inaktiva) Franges Marron ihop med Kajsa (historien om den kan vi ta en annan gång) men saknade ett ställe att samla allt mitt egna på. Liksom, bilder jag fotat och tankar en funderade på.
 
 
Den fick heta This Past Week, som mest kommer av en låt av mitt favoritband of all time, The radio dept. Men också för att tanken ju var att uppdatera veckovis om vad som hänt just den aktuella veckan i mitt nya Gbg-liv.
 
 
 
Jag och min Besty hade bott där i cirka 4 månader och jag kände som sagt att jag verkligen behövde ha nånstans där en kunde göra av alla bilder, och liksom ett ställe att samla sina minnen på. Dessutom började bilddagboken så smått dö ut, vilket varit det "självklara tillhållet" innan.
 
Kameran var med ständigt, verkligen överallt, till och med till universitetet som jag hängde på vid den tiden.
Vi läste den klassiska "vi-har-flyttat-hemifrån-och-vad-ska-vi-göra-nu-kursen" Filmvetenskap.
 
 
Och när vi inte pluggade gick vi på fester ihop med vårt lilla filmgäng som vi lyckades hamna i. (Vi var alltså en klass på typ hundra pers, så man skulle ändå kunna kalla vårt gäng på ungefär femton som relativt litet.)
 
 
Skolan var ändå sjukt "flexibel", så ni fick ju även följa med på ett gäng spårvagnsfärder och körsbärsblomsdagar. Sån tur att en flyttade till Gbg i rätt period och kunde *möta våren* där alltså.
 
 
 
 
 
Ni har också fått läsa om när jag testat nya maträtter, fått nya garderobsfavoriter, om fester och events, när jag hängde på sjukhus nästan 24/7, fick jobb, när jag började förstå att jag kanske ska jobba med att skriva, och när jag slutligen kom in på den skolan som gav mig titeln Copywriter.
 
 
 
 
Jag berättade om varför det blev just Göteborg och ni har fått följa med de gånger vi upptäckte nya platser.
I slutet av 2012 fick jag det efterlängtade förstahandskontraktet, efter lite runtflängande i Mölndal och Askim. Och ett par månader senare blev jag sambo med Gossen.
 
 
 
 
Ni har såklart också fått kika på mina små Smålandsvistelser däremellan. Fått se när jag gjort nåt skojigt jobb/skolprojekt eller pyssel, men också när det varit körigt och jobbigt. Och det är ju det som är så bra med det här, alltså det här med bloggar; att man kan dela, inspirera, peppa, gråta ut, stötta. Skriva av sig.
 
Så tack alla ni gulliga som tittar in här, för fina kommentarer och liksom ett gött "internet-utbyte". Blir så väldigt mycket roligare att syssla med det här när man håller varann om ryggen. Heja nätkärlek. Pöss!
Allmänt | |
#1 - - Lili:

Vad kul, grattis till dig och bloggen! Och jag skrattade väldigt mycket åt detta: "Vi läste den klassiska "vi-har-flyttat-hemifrån-och-vad-ska-vi-göra-nu-kursen" Filmvetenskap." Haha!

#2 - - kajsa:

hahah *fotar genom solglasögonen*

Svar: vår mest kreativa foto-era ju! :):)
Ronette

#3 - - Malin / Inte vego, men:

Grattis till femårsjubileet! Ändå roligt att ha en blogg som följer med en sådär länge som man kan ha och titta tillbaka på sitt liv genom.

Svar: Ja visst är det så :) Tack!
Ronette

#4 - - Sandra:

Vilken rolig tillbakablick :D Älskar att få se utvecklingen och tankarna bakom bloggen. Grattis till fem år ihop :)

Upp