Blomsterdiademet – Monthly Makers, juni.


Snart slut på månaden betyder uppvisning av månadens Monthly Makers-pyssel.
Temat den här gången var växter, och jag visste direkt vad jag skulle göra.
 
 
Nämligen: ett blomsterdiadem såklart. Köpte ett vanligt enkelt för nån tjuga plus ett par kvistar plastblommor.
 
 
Och en limpistol. Svinbra investering tänker jag.
Klippte alltså lös själva blommorna från sina stjälkar, och limmade på alla i en medvetet ojämn rad.
 
 
När de rosa var på ville jag pimpa lite ytterligare, med såna här små vita.
 
 
Färdigt!
Min tanke var att detta skulle bli min midsommar-accessoar, men tyckte det kändes mer böllop-igt än midsommar-igt när jag var klar. Hmmm.
 
 
Hur som, oavsett var det kommer till användning sen, blev det ju ganska fint i sig.
 
Pyssligt | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fint

#2 - - lovisa:

jäklar så snyggt det blev! passar dig utmärkt ju! och ser ut att vara en lagom svår pysslighetsnivå för en annan ;D

Svar: Taack! ja, en får passa sig för finger-brännskador ba :):)
Ronette

#3 - - Mikaela:

Den blev superfin!! Funkar hela sommaren tycker jag, fint att jämt ha blommor i håret :)

Svar: Tack snälla!
Ronette

#4 - - Sandra Nicole:

Så bra idé!! Blev ju jättefint. Älskar min limpistol, bra köp :D

Svar: Men eller hur! Funkar ju till en massa framtida pyssligheter tänker jag.
Ronette

#5 - - Alicia:

Alltså vadå! Bröllop, midsommar, 1-årskalas, 80-årsfest - du kan ha den där till allt! SÅ FIN och de rosa tonerna är helt ljuvliga mot ditt mörka hår.

Svar: Haha, tack<3
Ronette

Upp