Sämsta söndagen.


Ni vet hur det alltid ska vara så peppt och fint och gött i bloggvärlden hela tiden? Det är ju förstås najs, men ibland känns det som att man bara måste visa upp en lite pissigare verklighet också. Den som ju också sker då och då. Därför: ett skriva av sig-inlägg kommer lastat, om den sämsta söndagen.
 
Min plan var:
ha långfrukost, läsa ute i solen, plöja oitnb, äta min vikt i glass.
Ungefär så.
 
Såhär blev planen istället:
peta i mig en knapp frukost, "sola" bland molnen, åka till veterinären.
 
...med tillhörande kass mobilbild.
 
Där såklart det sista var det totalt sämsta.
Gossen blev dålig från ingenstans och det var ju bara en jäkla tur (trots allt) att jag var inne just då.
 
Det fick bli en akut-färd till veterinären och förhoppningsvis hittade de det rätta felet, så nu blir det medicin och diet-kost framöver. Känner mig som världens hönsmamma åt den här, men man kan ju inte annat när han ynkligt lägger sin nos i armvecket på en, eller när han ville kind-mot-kind-gosa och trattjäkeln var i vägen.
Det är som att man tänker att det aldrig kommer ske, att han kommer tassa runt livet igenom med noll besvär. Så händer det nåt ändå, och hjärtat bara går sönder på en.
 
Bli frisk nu! Och bli aldrigaldrig dålig igen<3
Lova det. Älskade vän.
Spara
Spara
Allmänt | |
Upp