Robots & Unicorns – Monthly Makers, juli.


Monthly Makers-dags! Den här månaden var temat saga och jag visste direkt att jag ville göra bokmärken. Allt för ofta lägger jag nåt skrynkligt gammal kvitto eller en avriven pappersbit där jag sist slutade läsa, så nu kändes ju som ett perfekt tillfälle att faktiskt pyssla ihop några roligare.
 
 
Valde att göra små som man kan fästa runt boksidan, med inspiration från liknande jag sett på Pinterest.
 
 
 
Tänkte att emojisar är skojiga och valde två favoriter som även de skulle kunna platsa i temat saga – robotar och enhörningar! Förutom det använde jag sax, skalpell, tjockare papper (hade kvar ett gäng sedan mina visitaskar), en helt ok bra skrivare och en stadig hand :))
 
 
 
Skrev ut emojisarna, skissade som en ytter-kontur runtom, och klippte ut allt och sen skar runt själva figuren för att få "clip-effekten".
 
 
 
Såhär.
 
 
 
Och såhär.
 
 
 
Lite svårt att få det superfint och jämnt med skalpellen vid kanterna såklart. Men annars ett lätt och skojigt pyssel!
 
Spara
Spara
Spara
Pyssligt | |
#1 - - Beatrice:

Åh, men bäst ju!! Så himla fina, hade också behövt ha bokmärken, men till och med när jag har dem så tappar jag bort dem... Jag är faktiskt såpass hemsk att jag viker små hundöron i alla böcker jag läser om de inte är gamla nog att gå sönder... Heh. Superfina, och så himla lagom stort projekt till något man behöver!

Svar: Tack! Jag är dock också en hundöronvikar-person, fast gör det för att "spara meningar" att återkomma till och läsa igen
Ronette

#2 - - Olivia:

Åh vad kul att pyssla =)

#3 - - Alicia:

Ååh vad gulligt! Och så kul med den moderna touchen! Blir en så skön krock mellan fysisk analog bok och emoji!

Svar: Tänkte lite så med :) Vad roligt att du gillar!
Ronette

#4 - - Mikaela:

Älskar enhörningarna!! Så himla smart med clip-funktionen!

Svar: Kul! Taack!
Ronette

#5 - - louice:

Åh så söta och fina!

Svar: Tack snälla
Ronette

#6 - - Wilda:

Så smart och så snyggt. Blev mindblown av minimalismen i detta!

Svar: Åh tack! Kul att du tycker det!
Ronette

Upp