”Här... ta min ask.”


För nästan prick ett år sedan (när jag fortfarande pluggade) var det tid att sammanställa sin portfolio, fixa visitkort och förbereda sig på att göra byrå-möten inför den stundande praktiken.
Jag tyckte platta visitkort rätt upp och ner kändes lite småtrist. Tänkte att jag ville spexa till det på något sätt och försökte tänka ut vad som krävdes för att mottagarna skulle spara mitt kort istället för att ba "åh tack" *slänger i papperskorgen*.
 
 
Efter lite grubblerier blev resultatet en tablettask.
 
1. Jag gillar att pyssla = jag får visa även min pyssliga sida och inte bara skriv-sidan.
2. Man ger inte bara ett kort utan även en liten tack-för-att-jag-fick-komma-present.
3. Jag gillar godis.
4. Alla andra gillar också godis. INGEN slänger väl en tablettask liksom?
 
Så den kändes talande för mig och samtidigt som något de jag träffar kunde uppskatta.
 
 
För ett år sedan såg loggan lite annorlunda ut. Jag valde Futura som typsnitt och vimplarna var större och lite lekfullare. Så i höstas när jag ville bygga om min portfolio på nytt frågade jag min besty Kajsa som är världsgrym på design, om inte hon kunde hjälpa mig att fixa till loggan i en ny snyggare form. Kanske lite vuxnare och stilrenare.
 
 
Och till slut när vi båda pillat lite ser det nu ut såhär! Asken har fortfarande logga på framsidan och kontaktuppgifter på baksidan. Den är i typ samma färger som sist, men med mjukare och mer unikt typsnitt, och hur fin blev inte vimpeln!?
(Sorry egentligen inga rättvisa bilder)
 
Och min portfolio-sida går ju såklart i samma stuk.
 
 
Fast funderade häromdagen på om jag ens skulle fortsätta ha dom. Faktiskt är ju ett vanligt visitkort enklare att ha i plånboken? Rådfrågade lite, och så fick de fortsätta agera visit-present ändå. Folk får väl platta till den eller klippa ut baksidan om den måste in i plånkan efteråt, tänker jag :3 För det går ju faktiskt det med.
 
Trots allt har ju faktiskt typ 98% verkligen uppskattat den.
Pyssligt, Skola & Jobb | |
#1 - - lovisa:

den är ASFIN! kör på!

Upp