Coasters – Monthly Makers, trä.


Dags för månad två i Monthly Makers-utmaningen. Och temat har varit trä. "Herregud, supersvårt!" Var det första jag tänkte.
 
Funderade, grubblade, klurade, letade inspiration, klurade lite till. Jag har nog inte på riktigt gjort något av trä från grunden sedan träslödjen i högstadiet, typ så. Det jag tänker för varje tema är att jag vill skapa något som jag behöver eller kommer ha nån slags användning av. Och, så slog det mig, varje gång vi sitter framför teven med våra te-koppar och har gamla tidningar som underlägg... Jag ska göra coasters, såklart.
 
 
Vanliga enkla sågade skivor, från en Lind (sa min pappa). Som jag sedan bara sandpapprat. Dock att två av fyra sprack i första omgången. De hade tydligen torkat för snabbt :( Så nu ligger en till omgång, fyra styck nya i en påse ihop med sågspånet för långsammare torkning och förhoppningsvis håller de sig.
 
 
Tänker att om en vill gå de ju även att måla, men som det känns nu tycker jag nog om dom bäst bara såhär.
Så, nu kan vi ha snyggare (mer riktiga) underlägg till te- och kaffekopparna.
 
Pyssligt | |
#1 - - Veronica Wallgren:

Vilken rolig idé att göra egna coasters :)

#2 - - Sandra:

Tycker verkligen om den här idén! Älskar allt som är trärent och naturnära :)

#3 - - Mikaela:

Superfint! Önskar jag hade någonstans man kunde få såga ner lite träd till att göra sådana här fina projekt!

#4 - - Alicia:

Fantastiskt fint! Så vacker kontrast med det barkiga träet mot det skira porslinet. Jag hoppas den nya omgången håller för detta är verkligen en fin och användbar pryl. Hade gärna haft likadana själv :)

#5 - - Mary Sane:

Ooh så fina!

Upp