Tjugofem.


 
Vecka 15-rapporteringen fortsätter.
Jag fyllde 25 (herregu) och jag firade i två dagar såhär:
 
 
Blev väckt med tre bra presenter och en gosig tandlösing som blivit stadigare efter natten.
 
 
Käkade solig vårig frulle på nya brickan jag gett i present till mig själv. Vattenmelon och björnbärssmoothie.
 
 
Efteråt tog jag och och lille Guldlock en tur ut i trädgården. Han spanade på fjärilar och jag odlade fräknar.
 
 
Himlen var såhär superman-blå!
 
 
Sen ville Gossen gå in och vila, så jag och min mami hade fotostund i vitsippshavet. Bland annat med holgan som jag inte lekt med på jagvetintehurlänge, och med instax-kameran (se ovan).
Obligatoriskt att gå hit när en har födelsedag på våren. Såhär var det till exempel året innan. Det som var trist nu var att det börjat växa småsmåsmå träd(?) överallt :( Förstörde täcket lite.
 
 
Aja. Plockade ett knippe vår att ta med in.
 
 
Sen mat. Jag bestämde att vi skulle ha Bánh mì. Eller liksom en liten försvenskad version av det. Har utgått lite från receptet hos Sandra. Fast vi hade oumph i istället för kött och persilja istället för koriander. (Persilja är ju liksom världens bästa krydda efter salt.) Vi körde även på cleana grönsaker istället för picklade.
 
 
Det blev kväll och det var dags för ridlektion! Här är en kass mobilbild på min kompanjon för den kvällen. Hon heter Issa och var ganska envis och trött den här dagen. Fast när det var dags för galopp vaknade hon verkligen till, det är ju tydligen mycket skojigare än att bara skritta och trava :))
 
 
Efter ungefär totalt två timmars stallhäng pös vi hemåt igen och smaskade rabarberkaka som jag trixat ihop tidigare. Vi hade en påse kvar i frysen sen i somras och rabarber är ju verkligen livets frukt (eller ok googlade nu, det är tydligen en grönsak!)
Jag gjorde en med marängtäcke och åt med en klick grädde. Nam.
 
 
Det blev ny dag.
 
Och jag fick en till present – att åka hit! Till Öland och Skansen.
 
 
Där vi hade spa-dag en hel förmiddag (jag och min mor).
Med massage och jacuzzi-bad. Mmmm. Borde en ju ha en gång i veckan.
 
Klart slut!
Hur det känns att va 25? Inte alls och jättekonstigt samtidigt.
 
 
 
Allmänt, Ätbart | |
#1 - - Daniella 🌙:

Är typ jätterädd för 25 men ser ändå fram emot det! Grattis i efterskott. 🎈

Svar: Tack snälla! Ja men visst är det så, verkligen en skräckblandad-förtjusning-ålder.
Ronette

#2 - - Sandra:

Meeen så fin vecka! Blir typ avis på allt :D Stort grattis i efterskott, Ronette!

Svar: Tusen tack gulliga<3
Ronette

Upp