April Skies – Monthly Makers, våren.


Okej, det tog verkligen SÅ lång tid för mig att göra något på månandes tema för Monthly Makers. Som var tema vår. Våren är ju aspepp och kul och gosig och allting, så jag tror att jag inte riktigt visste var jag skulle börja sortera tankarna.
 
Till slut ville jag göra nåt inspirerat av alla fina körsbärsblommor som blommar nu.
 
 
En liten pompom-girland! Då behövs: silkespapper i najs färger, sax, snöre att knyta med och fint band att skapa själva girlanden av.
 
 
Gjorde en massa små sådana här fjärilar. Lärde mig göra pompoms när jag hängde hos Madeleine en månad förra året!
 
 
Och så viker en försiktigt ut blad för blad. Med betoning på försiktigt. Tog sönder papprena flera gånger.
 
 
Till slut har man en hög fluffiga bollar. Som ser lite ut som fluffliga blommor.
 
 
Sen knöt jag på allihop på ett grönt satinband. Gjorde det medvetet lite glesare vid sidorna och tätare in mot mitten, tänkte att det skulle bli snyggt.
I huvudet tänker jag mig nog att den ska hänga "slängd" på en helkroppsspegel. Men som jag bor nu går inte det, så testade lite andra platser. Först anslagstavlan. Kändes sådär.
 
 
Sen dörrhålet. Den får nog hänga kvar där ett tag.
Vet inte heller ifall den mest liknar en schlager-boa eller ifall den ändå blev helt ok fin? Som vanligt blir det ju alltid snyggare i ens huvud.
 
 
Pyssligt | |
#1 - - Veronica Wallgren:

Åh vad fint det blev! Ska jag nig ge mig på att testa :)

Svar: Tack, ja vad kul!
Ronette

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fina

#3 - - Daniella 🌙:

Åhhhh kan du inte visa steg för steg hur du gjorde dessa?

Svar: Absolut, gjorde kanske en lite hastig förklaring här. Men kan försöka visa mer ingående hur en gör just pompomsen.
Ronette

#4 - - Mikaela:

Åh så fint, älskar sådana här girlanger! Så himla fina våriga färger också!

Svar: Taack:)
Ronette

#5 - - Anna María:

Så himla fina! Tycker verkligen att de påminner om körsbärsblommor. Megavårigt!

Svar: Åh tack snälla!
Ronette

#6 - - Beata:

gud va fina!

Svar: Ih tack! :))
Ronette

#7 - - Alicia:

Vadå helt okej den är ju döööfin!! Ville direkt springa och köpa silkespapper när jag såg en och jag har ALDRIG varit inspirerad att göra pappers-pom-poms förut så där träffade du rätt! :) Skulle vara så fint att ha nåt sånt här i badrummet som är ett så extremt trist rum, eller i vårt norrfönster runt gardinstången. Megabra ju!!!

Svar: Haha åh, tack! Vad glad jag blev av din kommentar, känns kul att jag inspirerade! Badrummet tror jag också att en sån hade kunnat passa bra i:)
Ronette

#8 - - Ruth | HungryHeart.se:

Suuuuperfin!! <3! Jag får total körsbärsblomsassociation och vårkänslor av den. Och vilka underbara skiftningar i rosa du fått till också.

Svar: Tacktaack, vad kul att höra!
Ronette

#9 - - Mary Sane:

Haha, nej den ser INTE ut som en schlagerboa!! :D Är skitkär i girlanden. Så jävla somrig och hoppfull och fluffig!

Svar: Men åh, tusen tack! :):)
Ronette

#10 - - Wilda:

Men vilken skapelse! Vårigare än så här kan det ju knappast bli! Vilka fingerfärdigheter du måste ha för att få ihop pom-pomsen så fina. Jag är mäkta imponerad. Tycker verkligen att det passar där vid dörren. Så fint med det gröna bandet i kontrast till det rosa. Verkar vara min favoritgröna färg. Måste kika in på Panduro snart. Tack för inspiration!

Svar: Kul att kunna inspirera! Tack!
Ronette

#11 - - Johanna:

så söta!! perfekt för extra festlig stämning på kalas med!

Svar: Tack!
Ronette

#12 - - Lili:

Så sött! ^^

Upp