I lördags och söndags.


När det började närma sig helg i förra veckan bestämde jag lite spontant att vi nog skulle spendera den bland grusvägar och röda stugor. Alltså i Småland.
Sagt och gjort.
 
Under lördagen var det höstmurrigt och en miljon löv på backen. Men vi struntade i det och stack ut på promenad, jag och min mor.
 
Som ni ju vet är alla djuren det bästa med landet <3
Vi klappade på hästar...
 
... Och på kattungarna i stallet. Alltså åh. Den här lille heter Håkan fick vi reda på. Är så förtjust i honom! Och jag tror det är ganska ömsesidigt, för när vi skulle traska vidare skuttade han nämligen efter och jamade alldeles ledset. Dog inombords.
 
 
<3
 
Vi kom hem igen och då fick min egna lelle Gosse också komma ut på en tur bland löven.
 
Sen blev det söndag och då var det tursamt nog jättesoligt.
 
Så pass att en kunde ta med sig sin nybakade kaka och te i en termos för att smutta på det ute i skogen. Den fridheten är nog ganska så oslagbar.
 
Kort och gott en toppen-fin helg. Och som ni kanske kan skymta har jag en ny ullig jacka också, som fick invigas samtidigt. Både den och kakan (citron- och vallmo) ska vi titta närmare på i kommande inlägg.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Hemma Hos Felicia:

åh så mysigt!!!

#2 - - Dixi Wonderland:

Vilka fantastiska höstbilder :D

#3 - - ISA:

kissarna <3 åh.. håkan också, så charmigt namn!

Upp