Sveriges fika-nationalrätt?


Känns lite som att kladdkakan är det, eller? Så mycket som har egna dagar nu, och igår var det ju kladdkakans tur. Så jag bakade en såklart.
 
Smakade ihop med vitt te (känns som mitt standard. Älskar en sort som heter Spirulina.)
 
Mitt bästa kladdkake-tips, oavsett recept, är att låta den stå i ugnen bara typ MAX en kvart. Tycker att man ser överallt att den ska vara inne typ "18-25 min". Om jag följer ett sådant recept slaviskt blir den alltid för torr.
Sen tips två: pudra över florsocker vid servering för det ser alltid lyxigare ut då :):)
 
Så, happy kladdkake-dag i efterskott!
En liten parantes: de tok-fina blommorna fick jag häromdagen av min praktikplats, för nu har jag officiellt avslutat den där. Så sorligt på nåt sätt. Men samtidigt som ett litet ljus, pga nu är det bara tre veckor kvar tills jag är färdigutbildad. Hurra!
, Ätbart | |
#1 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så gott :)

#2 - - Emilia:

Hej Ronette! Vill bara säga att du har en så himla fin blogg. Det är så himla fin stämning i inläggen och det är så fint för en exil-göteborgare att känna igen sig lite i bilderna (din header till exempel <3) Och gossen alltså, vilken otroligt fin katt!

Svar: Men gud vilken fin kommentar! Tack snälla, gjorde mig jätteglad :) Internet-kram!
Ronette

#3 - - Sandra:

Så härliga bilder! Smart tips med max en kvart för vi bakade en i helgen som skulle vara inne en halvtimme. Jag tog ut den efter 20 minuter och då var den bra men liite för torr, så fem minuter mindre hade nog gjort susen ;)

Upp