Hallå sommaren?


Hej hörni. Länge sen. Jag har varit out of dator-internet hela förra veckan här hemma.
Okej, det har hänt så mycket, mycket som tagit slut, till exempel maj månad och min praktik på Monki.
Mer om det någon annan dag.
Idag tänkte jag att vi kan prata lite om att det är tredje juni och cirka svinkallt och regningt ute. Längtar så mycket efter melon på en filt på en bra gräsmatta, att kliva upp från sjön och låta sanden på fötterna torka och falla av i solen. Längtar efter att få läsa mina böcker i en solstol i Småland med en solvarm katt som sällskap i knät.
 
Så vi kör en sommarlista då va.
 
 
Mina planer för sommaren:
Ovan nämnda. Plus att jag och mamma har planer på att besöka Island i några dagar. (Vi har dock inte bokat än! Ska sätta mig och kolla hotell direkt efter jag skrivit det här.) Och sen ska jag extrajobba lite i butiken Bonbons. Där jag hade min allra första praktik i våras ni vet. Kan inte tänka mig nåt bättre sommarjobb. Kom och haffa snygga grejer av mig då!
 
Hejhej från Bonbons.

Favoritsommarblomman:
Prästkragar tycker jag känns midsommar-igt. Gillar puffiga pioner också.

Här badar jag helst:
Där det är varmt med en glasskiosk i närheten.
 
Bästa sommarstället:
Småland förstås. Med hästhagar på promenadavstånd.


Hur länge ska du vara ledig?
Till 10e augusti.

Vad ser du mest fram emot?
Gosiga dagar. Att vakna upp och inte känna någon stress eller press över någonting. Att titta på ett snyggt landskap från en Islandshäst-rygg. Jordgubbar-varje-dag.
 

Det här lyssnar jag på i sommar:
Sommarprat. Såg nu att årets värdar precis presenterats. Ska bli kul att höra Zara Larsson. Tycker hon är genialisk. Och sen kommer jag lyssna på bra, glad musik också förstås. Ska sätta ihop en pepp sommarlista.

Den ultimata sommardagen:
Återkommer nog till den här. Det får bli ett eget inlägg.
Allmänt | |
#1 - - ISA:

men hurra, ett litet livstecken! hoppas du fått njuta av solen idag! :D och skööönt med ledigt till augusti!! peppi!

#2 - - lovisa:

småland <3

Upp