Fyra punkter just nu.


Hej hej nu blir det lite dagslägesrapport.
 
1. Jag och lillskrutten anlände till Småland i tisdags kväll. Detta brukar innebära semester, men det har inte inträffat helt och fullt riktigt än. Fast det gör inte så mycket. Jag pillar nämligen med två olika frilansjobb just nu. Och det är ju bara så himla gött att en kan ägna sig åt det var sjutton som helst! Plus bara roliga jobb: det ena är ett reportage och det andra är för en kommande utställning. Stay tuned osv.
(Gossen jobbar också från lite varsomhelst)
 
2. Innan jag började med de ovan nämnda jobben avslutade jag min praktik hos Monki.
I stort sett allt där är topphemligt så jag kan egentligen inte säga så mycket mer än att jag skrev lite text till hemsidan och några event, och gjorde marknadsundersökningar.
Hur som helst fick jag världens största blombukett när jag gjorde min sista dag.
 
3. Jag har börjat titta på Orange is the new black! Första säsongen! Ja. Precis. Första.
Jag har blivit tipsad om den här tusen gånger men har liksom inte kommit till skott. Men nu så. Jag har sett de fyra första avsnitten och är nog faktiskt redan fast. Älskar ändå att jag har jättemycket att kunna titta på. Finns ju inget jobbigare i-lansproblem än när man bara går och väntar på att en ny säsong, eller nya avsnitt, ska släppas.
 
(Har letat men hade ingen passande bild till detta alls.)
 
4. Imorgon är det midsommarafton och i vanlig ordning regnar det ute.
I eftermiddag ska jag i alla fall ta skriv-paus och kila till affären för att köpa tårt-grejer. Rabarb- och jordgubbstårta skare bli! För en tårta måste en åtminstone ha. Och en blomsterkrans i håret.
Min Lisebergsfika för snart två veckor sedan får illustrera det.

Fin midsommar på er!
 
Allmänt, Skola & Jobb | |
Upp