Bästhäst-dagen.


En av mina måste-drömmar just nu är att få se Islands landskap (och gärna då från en Islandshästrygg.) Tyvärr kände vi att tiden inte räckte till att planera en utomlandsresa den här sommaren. Men Islandshäst-begäret kanske vi kunde stilla på nåt annat sätt?
Japp – på Öland!
 
Vi tar en titt i mobilen:
 
Vi (jag och mamma) googlade runt lite och vips var vi anmälda till turridning.
Så i tisdags stack vi dit. Här går nästan hela flocken och betar <3
 
Jag fick den här hästen som kompanjon. Sokrates hette han och var svinmysig (och jättehungrig.)
 
Vi red längs vattnet, töltade och travade i skogen, och alla ens små världsproblem försvann under de två timmarna.
 
Vi stannade till en stund vid havet för fika också, och hästarna passade på att smaska gräs. (Min jättehungriga käkade upp en hel stor rot.)
 
Innan vi svingade oss upp igen för sista tölten kunde en passa på att pussa på mjuka mulen lite.
 
Åh blev så himla kär i den här <3 Och Islandshästar över huvud taget.
Tyckte en att hästar var härliga djur redan från början så är Islandshästarna det plus tio poäng till.
 
Allmänt | |
#1 - - Lilly:

Åh att åka iväg och rida på islandshästar med sonen är en utav mina planerade resor i framtiden. Och då är jag ändå hästrädd, men det kommer säkert gå bra ändå.

Svar: Det tycker jag absolut att du ska! Och Islandshästar är väldigt bra för ovana, mycket vänliga och lugna.
Ronette

#2 - - Sofi:

Nej, vad fint. Hur van vid hästar och att rida måste man vara för att kunna göra det här? MVH /Inte suttit på en häst sedan jag var liten

Svar: Ja, supermysigt! De tar emot nybörjare, så typ ingen vana alls krävs :) Uppge att du är ovan så ser de säkert till att du får en lugn häst anpassad efter dig.
Ronette

#3 - - Sofi:

Tack för svaret! :)) Hoppas att det blir av någon gång, för det så ju så mysigt ut!

Upp