Ett foto i månaden 2015.


Dags att summera 2015 i tolv bilder.
 
I januari hade min klass fullt upp med portfolio- och examensarbeten. Jag gjorde visitkorts-tablettaskar att dela ut till de jag gick på möte hos. Hade ockås så himla mycket stress- och framtidsångestkänslor i hela kroppen, då är det bra med pilliga pyssel.
 
 
Det blev februari och examensarbetet blev klart och redovisat. Sen fyllde min mamma år, hon kom till Göteborg och så gick vi på bio (mitt enda biobesök för året!)
 
 
I mitten av mars nångång började vår praktikperiod, men innan det hann jag fika Marie Antoinette-bakelser (här ovan på internationella kvinnodagen) och shoppa "du-klarade-exarbetet-present" till mig själv.
 
 
Större delen av april hängde jag alltså här – på min första praktikplats Bonbons i Kalmar! Jag fick skriva och pyssla och hjälpa till att styra upp kalas. Bästa platsen. Och så fyllde jag ju år själv också, då när alla vitsippor var som finast.
 
 
Sen blev det maj och jag hamnade på praktikplats nummer två som inte blev riktigt som jag tänkt. På helgerna pysslade jag massor, gick våriga promenader och försökte liksom komma på gladare tankar.
 
 
Till slut blev det äntligen juni och jag kunde ta sommarlov. Vi firade midsommar med min den här tok-goda rabarber- och jordgubbstårtan, jag gick på gym och lyfte skrot (som en säger) och läste böcker i trädgården. Sen började jag även hänga på Bonbons lite igen och agerade semester-vikarie.
 
 
I juli avsatte vi en dag för turridning på islandshäst på Öland, och jag blev så himla frälst och helt kär i den här lelle ponnyn. Tog även en snabbis till Göteborg för att gå och se fin utställning som jag skrev förord till.
 
 
Augusti kom och sommarlovet tog slut. Jag började på min tredje praktikplats där jag bland annat assisterade modeplåtningar, skrev nyhetsbrev om must haves och skapade Instagram-material. Och så tog vi vara på sista tiden av sommaren också genom att hänga ute på filtar tills det blev kväll. Som detta gänget en jättevarm eftermiddag
 
 
Sen blev det september och jag fortsatte att traska till min praktikplats, mer och mer påpälsad med löv som klistrade sig fast under sulorna.
I slutet av månaden kom septembers höjdpunkt, bokmässan. Min mamma tog tåget till Göteborg och så gick vi på den tillsammans precis som vanligt. Sjukt bra boksamtal och signeringar i år. Plus detta gänget här ovan ju!
 
 
I oktober ville jag bara att det skulle bli sista november fortfortfort så att jag kunde ta min examen. Jag tog Gossen under armen och gjorde Smålandsbesök två stycken helger, stängde av mina sociala medier och mejl-pling och gosade med kattungar och fikade i skogen, för jag tänkte att tiden skulle gå snabbare då.
 
 
Sen kom november och precis samtidigt kom detta ut! Det första reportaget där jag intervjuat och skrivit texten. Bra känsla att få se meningarna i print och liksom hålla resultatet i handen. Vi gick även på den årliga gosiga höstmarknaden på Astrid Lindgrens värld. Vill ju flytta in där.
 
 
Och sen – december! Jag åt examenslunch den tredje, kramade klasskamrater och fröken som höll tal. Och där blev jag klar, Ronette – copywriter. Hurra!
Sen packade jag ihop min lägenhet och åkte mot Småland. För en lite längre period den här gången.
 
Jag läste ett sånt där årshoroskop för 2016, det stod bland annat att "Även om det inte kommer att lossna för dig på på en gång så är detta ett superhärligt år med många, stora, positiva händelser och förverkligande av saker du önskat dig." Och även detta: "Många Vädurar kommer att starta eget eller ta ett stort karriärkliv under 2016."

Man ba, gött! Så det bådar väl gott :))
Nu ska jag gå och baka marängbottnar och säga hejdå till 2015.
Gott nytt år alla gulliga som tittar in här.
Tolv bilder | |
#1 - - a n n i k a:

Härliga bilder!

Svar: Tack snälla!
Ronette

#2 - - Sandra:

Superfint inlägg och åh, vad roligt med reportaget om Lisa Marie. Ser superproffsigt ut och vad kul att få komma hem till henne :)

Svar: Tack! Ja, det var det verkligen. Hon är bra på att inspirera.
Ronette

Upp