Elva frågor om 2015.


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Ja! Tog examen från en högre utbildning (och fick en titel till på köpet), red islandshäst, blev publicerad, assisterade modeplåtning, träffade min tonårs-idol, bland annat.
 
 
2. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Se första punkten. Ungefär allt det.


3. Vilket var ditt bästa inköp?
Ny iPhone pga den andra var skruttig, de lackade Tiger-skorna pga hög fyndfaktor, och bokmässe-biljetten ifall den räknas som inköp.

 
 

4. Vad gjorde dig riktigt glad?
Se punkt ett igen. Och höstmarknaden på Astrid Lindgrens Värld, för jag blir som ett himla barn där och vill aldrig åka hem.

 
5. Den bästa boken jag läste i år?
Tid av Alex och Sigge och Alltings Början av Karolina Ramqvist som jag plöjer just nu.
Och kanske Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson också.


6. Årets bästa tv-program?
Älskade ”vem bor här?” som gick på svt under våren, en fågel viskade att det blir en säsong två nästa år! Gillade också ”bytt är bytt” (mvh lillgammal) och ”Inte OK”.
 

7. Årets bästa tv-serie?
The Affair och New Girl.


8. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Kanske  (pga denna låten) och Urban Cone.


9. Vilken var årets bästa film?
Vill svara Star Wars men har inte sett den än :3
Har heller inte sett så mycket nya filmer i år utan istället gillat att slå på gamla mysiga. Detta har verkligen varit ett feel-good-film-år. Tänk cheesy komedier och nostalgiska high school-filmer.


10. Vad fick dig att må bra?
Gossen <3 och att ta små Smålandsweekends med jämna mellanrum.

 
11. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Det kommer skilja sig som såhär att jag ska börja rida pålle på riktigt, skriva in mig på körskola, starta enskild firma, och luska ut var jag vill bo.

Men framförallt ska jag ta en dag i taget, inte stressa igenom saker; tänka på hälsan och att allt kommer lösa sig.
 
Allmänt, Listat | |
Upp