Svar på 10 frågor.


Jag snodde en liten lista. Som handlar lite om sommaren nu, sommaren som varit, hösten som ska komma. Om bra saker och dåliga saker.
 
Vilket är ditt bästa sommarprat?
Jag har inte lyssnat på jättemånga tyvärr. Men bästa av de jag har lyssnat på är kanske Anna Mannheimer och Peter Apelgren. De är två av mina favoritpersoner i världen som liksom får allt tragiskt att bli roligt? På nåt sätt.
 
Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
Hästhovar som klapprar mot asfalt. För att det låter SÅ mysigt och liksom rogivande?
 
Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
*Hämtar kalendern* Då var det den 15e mars. En söndag och dagen innan jag skulle åka till Småland för att stanna en månad. Så jag antar att jag packade och panikade lite över att allt jag ville ha med inte fick plats.
 
När var du avundsjuk på någon senast?
Är avundsjuk nu på alla som har balkong. Ännu mer avundsjuk på de med trädgård.
 
Har du något onödigt du gör?
Äter godis väldigt ofta (det är väl ganska onödigt pga stackars tänder), oroar mig, köper saker fastän jag inte har plats.
 
Kan du visa bild på något jättebra?
Den här.
 
Vad är det sämsta med denna vecka?
Att den började hehehe. Eftersom det innebar att semester med min familj tog slut.
 
Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?
Det är ju bara halva dagen kvar + söndag: jag ska ta det lugnt, tvätta och städa. Och se på tv och film i sängen. Och kanske måla om min spegel igen.
 
Vad ska du göra i höst?
Gå färdigt skolan, gå på Bokmässan, se och lyssna på Beach House, hitta till nya bra secondhand-butiker, hitta en bra regnjacka, och gå på mys-marknad på Astrid Lindgrens Värld.
 
 
 
Har du några planer inför slutet av sommaren?
Det är ju typ nu. Och jag har redan börjat skolan (praktik) igen. Meeen försöka ha sitta-i-solen-och-läsa-tidningar-helger kanske. Och lyssna ikapp några sommarprat.
 
Allmänt | |
#1 - - Malin Hyving:

Har du lyssnat på Syster Karins sommarprat? Annars stort tips! Handlar om hur nunnorna på Alsike kloster lever med och hjälper asylsökande och papperslösa.

Svar: Nä det har jag missat. Tack för tipset! Ska lyssna ikväll :)
Ronette

Upp