Rabarber.


En av mina bästa grejer en kan äta är rabarber, så rabarberpaj är ju en liten favorit att göra. I veckan blev det en. En med mördeg och hallon från trädgården.
 
 
Vaniljsåsen gör jag själv superlätt: vispa 4 äggulor med typ 1 matsked vaniljsocker (eller vaniljstång, eller helst både och). Smaka av till önskad vaniljsmak-mängd. Vispa grädde vid sidan om, den ska bli fluffig men inte dekorera-tårta-tjock.
Sen blandar en bara ägg-vispet med grädd-vispet och tada färdigt.
 
 
Och så kan en avnjuta biten ihop med en bra kopp te, eller kanske rabarbersaft. På snyggt fat och i snygg kopp. Det här setet köpte min mamma i butiken Bonbons ni vet, när jag extrajobbade där nu i sommar. House of Rym är märket. Tycker det är strålande fint. Som ett blått berså liksom.
 
Kul att ni verkar Göteborgs-peppa förresten! Ska sammanställa mina bästa platser lite pö om pö. Det får nog bli 3–4 inlägg istället för ett megalångt.
 
Glá lördag på er!
 
, Ätbart | |
#1 - - Sanna Eriksson:

Gott! :D

#2 - - Sandra:

Men åh, underbara bilder! Älskar också rabarberpaj :)

Upp