Mina fyra sista sommarlovsdagar, del 1.


Förra helgen var ju min sista innan skolan och allvaret började igen.
Torsdag–Söndag (alltså för cirka en och en halv vecka sen nu) hängde jag med min mamma i Göteborg som följde med upp. Pappa också men han lämnade oss för andra äventyr redan fredag förmiddag.
 
Hur som helst. Såhär såg de fyra dagarna ut:
 
På torsdagen var det toppenväder, soligt och alldeles lagom varmt. Vi traskade iväg till Botaniska alla tre. Där fanns ett gulligt hus.
 
Det fanns hur mycket blommor och växter som helst. De här såg ut nästan som gjorda av papper tycker jag.
 
Det fanns olika vattenkällor lite överallt också.
 
Och bänkar så en kunde sitta ett tag och bara titta. Här är jag med solen i ögonen, hejhej.
 
Det här tyckte jag nog var allra finast. På en plats fanns ett helt hav av såna här mjuka vågiga klöver. Tycker de ser så sagolika ut.
 
De har en liten butik i Botaniska också. Där köpte jag en exemplarisk liten vas som just nu tar hand om några sticklingar jag försöker rädda från en döende växt. Jag har haft den inne i badrummet och den har tydligen inte alls trivts där.
 
Sen gick vi vidare. Jag hade bokat bord åt oss på Södra Vägen aka Hummer & Korv (förstår faktiskt inte vilket namn de egentligen går under. Kanske båda?) Vi slog oss ned på deras uteservering och åt vars en lobster roll. Rekommenderar! (Mer om detta i kommande GBG-guiden hehe.)
 
 Efteråt gick vi vidare till Liseberg bara för att strosa runt och försöka vinna choklad (det gjorde vi). Mamma tyckte vi skulle åka det storastora hjulet också. Så det gjorde vi. Jag visade upp utsikten på Instagram.
 
Sen blev det fredag. Pappa åkte till nästa punkt i hans program och jag och mamma begav oss ut en sväng på stan. Vi tittade mest i vintage-butiker.
 
Min mammas favoritgrej med Göteborg (tror jag) är att det är så mycket hav här. Så när vi gått färdigt på stan tog vi en spårvagn ut till Saltholmen. En låda jordgubbar köpte vi också och sen hängde vi där en stund på pikachu-filten, spelade spel och tittade på båtar som åkte förbi.
 
Såhär.
Sen åkte vi hem till Gossen igen, gjorde päron-pizza och såg gosig film.
 
Lördag och Söndag tittar vi på i ett kommande inlägg.
 
Allmänt | |
#1 - - kajsa:

pika!!

#2 - - ISA:

vilket superbra sätt att spendera the last days på tycker jag! dock lite handsvettsvarning på höjdbilden :O :O heh.

Upp