En månad på Bonbons.


Igår var min sista praktikdag på Bonbons hos Madeleine. Så-jäkla-sorligt att en månad kan gå så fort! Får peppa att jag snart kan åka tillbaka igen.
 
Nu ska vi titta på hur månaden har sett ut genom telefonkameran, så obsobs väldigt dålig kvalle eftersom den här sidan komprimerar ihop allt ytterligare. Men det får vi stå ut med, nu kör vi bildfest:
Här fick jag ha min plats! Där har jag suttit och gjort research, letat bilder och skrivit massa produkttexter.
 
Jag har fått lära mig hur det kan vara att driva butik och allt runtomkring.
 
En onsdag anordnade vi workshop. Ett knippe nyfikna och kreativa personer fick lära sig vika origamibollar!
 
Vi startade ett Instagram-konto för att fler personer skulle kunna finna butikens alla vintagepärlor. Typ drömmiga balklänningar.
...Och brudklänningar.
 
Vi pysslade ihop snygga bokstäver till Ettårsinbjudan.
 
Och styrde ihop kalas!
 
En dag kunde jag äta sen-lunch ihop med glittriga slottet.
 
Och en annan hade jag fruktstund på le office. Frukter x4.
 
Jag har fått följa med på intressanta möten, ett hemma-hos reportage och hit – till radion två gånger. Senast pratades det om brudklänningar.
 
Fått lära mig om inköp och hur extra viktigt det är att marknadsföra sig själv bra och fint när en är egen.
 
En förmiddag var det photoshoot-dags i marknadsföringssyfte. Temat var 40-tal och såhär gled jag runt!
Sneakpeak!
 
Madeleine har varit världsbäst som handledare och alltid varit mån om att jag haft det bra (och lärt mig saker!) En dag kände jag mig lite skrivkrampig till exempel och då kunde jag pyssla ihop skyltfönster-dekor istället!
 
Sista dagen var typ julafton. Vi bytte presenter (jag fick två superbra! Ska visa i annat inlägg) och åt cake pops som jag trixat ihop kvällen innan.
 
Och efter att klockan slagit efter fyra och vi stängt och låst dörren, knäppte vi av två Instax-bilder som avslut. De ska få sitta på kylskåpet och påminna mig om bästa månaden på länge <3
 
Klart slut.
Allmänt, Skola & Jobb | |
#1 - - Madeleine:

Amen ååååh <3
Blir ju nästa gråtfärdig här! Tack själv för en grym månad! Det har varit så skoj att få jobba med dig. Lycka till med allt nu! Puss!

#2 - - ISA:

känner att jag är SÅ avis på den praktikplatsen! så fint allt.

#3 - - Sandra Lundin:

Men alltså shit vilka härliga bilder :D Lät som en grym praktik!

Upp