3.


Den där listan som alla gör nu:
 
TRE STÄLLEN JAG BOTT PÅ.
Hemma i Småland tittade jag ut från det här fönstret i cirka 19 år. Värsta mörka och korniga bilden (hittade ingen annan lättillgänglig) pga hade blivit dumpad och då såg typ alla bilder som knäpptes ut såhär hehe.
 
Bytte till gbg-livet. Packade ihop och bodde inneboende alldeles för länge här inne. Det var kul och spännande och vuxet att ha flyttat. Men ganska jobbigt också.
 
Sen fick jag äntligen ett fcking förstahandskontrakt och skaffade kattsambo och allt blev mjukt och bra.
 
TRE BÄSTA DRYCKERNA.
Rabarbersaft.
Chailatte (på sojamjölk självklart).
Kanske smoothie med en väldig massa frukt.
 
MINA TRE BÄSTA MATRÄTTER.
Boeuf bourguignon.
 
Egengjord pizza. (Fast den här är Italiengjord.)
 
Kantarelltoast kan väl räknas som en maträtt?

TRE AV MINA BÄSTA RESOR.
Har ju inte rest supermycket men... utan inbördes ordning:
London. Bara gillade det så mycket. Gick runt och önskade att jag en dag ska bo i ett sånt här gulligt tegelhus med färgglad dörr.
 
Teneriffa. Första gången jag åkte långtlångt bort utan mina föräldrar hehe. Här drack jag och bf superspetsad Sangria. Blev alldels snurrig bara av typ halva glaset.
 Rom! För att hela staden är som en enda stor antikaffär och sånt gillar man ju.

TRE BRA KLÄDESPLAGG JAG ÄGER.
Sjömansjackan från Topshop som sålde slut i ett knyck och som jag haffade på tradera några år senare väldigt mycket billigare.
 
Robottröjan som jag fick av Kajsa i present för att den är så väldigt spot-on mig.
 
Räknas ett par skor som klädesplagg? För i så fall dessa från Vagabond. Inte jobbiga att gå i och så blir en 8 centimeter längre = kan se folk rakt i ögonen.
 
TRE BILDER FRÅN TRE BRA STUNDER I MITT LIV.
Det här kan låta töntigt men då får det göra det: när jag fick se "Greveholmsslottet" i verkligheten. Gamla pampiga slott är för mig som lördagsgodis är för sockerstinna femåringar.
 
Praktikperiod nummer två på gymnasiet. Lämnade Kalmar för Göteborg tillsammans med Kajsa i en månad. Upplevde både nyttiga och onyttiga saker. Släckte alltid lampan sist om kvällarna pga chattade med en som fick mig pirrig.
 
När jag blev med katt i februari 2013. Har velat ha katt ända sen jag kunde säga ordet.
 
Allmänt | |
#1 - - lovisa:

"Har velat ha katt ända sen jag kunde säga ordet." - åh! fin beskrivning!

Upp