Tio frågor.


Jag fick tio frågor från Lovisa för lite sen. Och här är svaren.
 
1. Hur var du när du var 15?
Det var 2006, året innan jag började gymnasiet.
Jag var trött på den lilla orten där jag bodde. Extremt trött på högstadiekulturen: "är du inte precis som alla andra så är du förmodligen skitkonstig". Jag och en tjej i klassen hängde ihop och stod emot detta så mycket vi kunde: gick runt i nitbälten, snackade om Marilyn Manson och kallade skolan för "helvetet" heh.
Jag googlade jämt och ständigt bilder på mina favoritband och sorterade i mappar på min surrande tjockskärms-dator (dåtidens Pinterest?) och varvade det med The Sims.
Och så längtade jag till gymnasiet jättemycket.
 
Sån otur att jag inte har några bilder från den tiden här just nu. När jag åker hem över jullovet ska jag gå på bildjakt i ovan nämnda dator. Hittade bara en tendens till mitt femtonåriga jag i den gamla bilddagboken:
Hade blivit 16 och fick se honom i julklapp.

2. Vilken är din favoritkrydda?
Salt! Ifall det räknas som en krydda. Annars kanel kanske.
Kanelté, kanelbulle.

3. Anser du dig vara troende?
Troende såsom i att tillbe högre makter – nej, tyvärr. Men jag tror på att själen kan fortsätta att "finnas" efter att någon gått bort. Det känns viktigt för mig att tro på något eftersom jag är så jäkla rädd för döden.. (och så tycker jag att det är spännande med andar).
Tycker även att religioner är väldigt intressant och är liksom fascinerad av det. Religion är det ämnet jag ständigt hade högsta betyg i.

4. Hur gör du din bästa frisyr?
Alltså jag var mästarN på frisyrer i typ mellanstadiet. Kom på nya hela tiden. Nu är det liksom mest: platta till luggen, locka håret lite halvslarvigt med plattången. Done. Blir såhär:
När jag jobbade och en var tvungen att ha uppsatt hår var min bästa frisyr fiskbensfläta. Är dock allra bäst på att göra den på andra personer, typ som på Kajsa här:

5. Vilken är den största förändringen du gjort utseendemässigt de senaste åren?
Det slog mig just att jag sett typ prick likadan ut under sisådär 6 års tid. Så jag vet verkligen inte. Men jag har just köpt glasögon som jag kommer ha ibland. Det kanske räknas som en utseende-förändring.  

6. Hur ser din handstil ut?

7. Är du extrovert eller introvert?
Så roligt för jag läser nämligen en bok om detta just nu! Introvert heter den. (Boktips!) Och jag är introvert = föredrar att tänka och fundera innan jag yttrar mig, kan enkelt sväva iväg i min egna värld och har ofta behov av lugn och ro.
Introvert kan ofta misstas för att en är osocial eller ointresserad vilket är så jäkla synd. Alla borde läsa denna.

8. Om pengar inte var något bekymmer: vilket är ditt drömresemål?
Cinque Terre! Kolla här ba!

9. Vilken teve-serie bör alla se?
Girls pga girl power.
och Ebba och Didrik. Tycker att den visar på ett bra sätt hur kärlek kan vara både fantastiskt och skit lite på samma gång. Plus att den är nostalgisk förstås. Är verkligen svag för barn- och ungdomsserier från 90-talet.
Ebba och Didrik-maraton till frukost.

10. I klassisk Värvet-anda: vill du rekommendera något?
Jag vill rekommendera att
1. vara snäll.
2. läsa Nina Åkestams bok Meningen med hela skiten. Topp tre bästa jag läst i år! Recension kommer.

Allmänt | |
#1 - - lovisa:

vilka bra svar! tack! <3

Svar: Tack själv för frågorna! Det var kul :)
Ronette

#2 - - Sara & Elin:

Har hört att den boken verkligen är superbra, borde nog ta mig tid att läsa den!

Svar: Ja det tycker jag verkligen! :)
Ronette

Upp