Stora Göteborg


Hej!
 
Om sexton dagar sätter jag mig på ett flygplan för allra första gången i livet (!!!!) som ska ta mig till London.
Topshop och Primark och röda telefonkiosker är givna besök men jag vill veta mer! Och få ut så mycket som möjligt av vistelsen. Därför tänkte jag att ni ska få hjälpa mig lite.

Alla som varit där, vilka är era bästa tips!? Var äter man, var shoppar man, var tar man paus och var kan man kika på fina hus, miljöer och utsikter? Vad får jag inte missa?
Tipsa tipsa!
 
(Ok, hade ingen passande bild alls.)
Allmänt | |
#1 - - Hanna:

CAMDEN! God mat, fina små butiker och dylikt där man kan köpa det mesta (dessutom får du en trevlig haschlukt under din vistelse hehe). Brick Lane har jag hört ska vara fint, har bara varit där en gång med då var det ingen försäljning utanför butikerna (och personligen tycker jag att de flesta butikerna var ganska dyra och många av kläderna var trasiga eller smutsiga + otrevlig personal). Åk dit ändå för det var fint och mysigt! Covent Garden är fint med de gröna träden och fin Dr Martens-butik.

#2 - - Emma:

portobello road, bästa marknaden! notting hill"

#3 - - N:

Tate-modern = extremt bra utställningar i en väldigt cool byggnad. Camden Market = härlig atmosfär med massa secondhand.

Upp