När jag kom på var jag måste bo 2.0


I början av året skrev jag ett inlägg om hur det kommer sig att jag valde att bosätta mig just här. Och jag tänkte att det kan vara tid för en slags uppföljning till det nu. En Göteborgssaga del två. Såhär var det i mars 2010 när jag och Kajsa drog dit igen:
Det hade inte börjat blomma något än, så nån skojig person hade hängt massa rosa paketsnören i träden istället. Piffigt.
Vi bodde i en tvåa vid kungsportsplatsen. I en hel månad. Förstår fortfarande inte hur vår skola hade råd med (och föreslog!) detta alternativet när vi från början gav förslag på de mest skruttiga vandrarhemen vi kunde finna för att få komma iväg.
Vi hade praktik förstås.
I en lokal med en gigantisk häst bakom ryggen. Som åt på en morot.
Hade Lula som inspirationstidning.
Och ägnde oss åt diffusa fotoprojekt. Bland annat.
Blev nästan adopterad.
Fick sovmorgon var och varannan dag och gick på upptäcksfärder.
En dag var vi helt lediga och ägnade den åt Egg & Milk. Bebisronette.
(Allt var så nedrans gött utom mitt kaffe som jag öste socker i. Dålig grej att göra för minns att det blev asäckligt och kunde bara ta ett par klunkar. Inget mer sockerkaffe efter detta!)
En pizzakväll.
Och en kväll gick vi på våffelkalas hos en Agnes som bodde fint.
...Och en annan blev vi mosade på Chalmers.
Därutöver gjorde vi tusen saker till, som att spana i fina skyltfönster, hänga vid hamnen och pilla under (djur)teckningar på Zenits bästa bord. Kanske någon göteborgare som har sett den?
 
Typ tio månader senare packade jag ihop flickrummet och flyttade dit på heltid. Slut.
Allmänt | |
#1 - - frida:

ah jag ska också flytta dit nån gång. götet är liksom för fint för att bo nån annanstans

Upp