11 frågor


Jag fick 11 frågor av Pauline för ett par dagar sen och här är svaren. (Jag kommer tyvärr inte skicka vidare några nya men det var kul att få bli utmanad ändå.)


1. finns det något ord du använder väldigt väldigt mycket?

"Gött". Annars använder jag "Typ", och fula ord/svärord, alldeles för mycket och det kan jag ibland skämmas för. Inte på grund av moral, utan bara för att det låter fult liksom.


2. har du någonsin hört att du är lik en kändis, vem i såna fall?
När jag och nån jag tyckte om en gång i tiden såg filmen 500 days of summer sa han "hon ser ut som du" och syftade på Summer/Zooey. Fast det stämmer ju kanske inte helt. Annars får jag och Kajsa alltid kommentarer om att vi är lika och hon är ju snart (konstnärs)kändis så jag tycker det kan räknas :))
Update: Kajsa själv tycker att jag är lik nån Glee-människa


3. tre egenskaper som är viktigast hos den du ska bli kär i?
Ärlig, enkel och smart. Och omtänksam! (Nu blev det visst fyra.)


4. rutigt, randigt eller prickigt?
Det beror på sammanhang såklart. Men hmm.., randigt.


5. hur ser din drömbostad ut?
En villa med stora fönster, vitt trägolv och ett kök där (nästan) alla redskap hänger på väggen.
Jag vill ha en rund säng och högt i tak. Tv-rum på vinden och roliga tavlor.
På någon vägg finns stringhyllor med mina favoritböcker och filmer på hyllplanen. I något hörn står en gosig fåtölj där min katt kan ligga och kurra. Huset ska ha en balkong och en liten altan där man kan odla egna grönsaker och annat gött. Ungefär så.



6. om du var med i tv-programet "halv åtta hos mej" vad skulle du då bjuda på?

Det hade varit skoj! Förutsatt att alla gäster är allätare skulle det nog bli ungefär såhär:
Någon soppa till förrätt, kanske broccoli, med vitlöksbröd till. Huvudrätt blir pestobakad lax med färsk pasta, tomater och parmesan. Till efterrätt gör jag nog en egen glass med massa olika bär till.


7. finaste pojk- respektive flicknamnet?
Pojke: Theodor. Flicka: Elliot (vilket såklart funkar på båda, men det blir nåt visst som flicknamn).


8. en sak du önskar du var bättre på?
Att våga.


9. din bästa disneyfilm?
Jag älskade svärdet i stenen när jag var mindre, så jag svarar den.  Och åh, Oliver & gänget gillar jag också. Den här scenen är förresten min bästa ur svärdet i stenen:

10. om du fick chansen att leva ditt liv i en valfri tv-serie, vilken skulle du då välja och varför?

That '70s show, för att det verkar vara världens härligaste gäng. Allt känns så enkelt med deras vänskap. Dessutom skulle det vara kul att få uppleva sjuttiotalet med alla konstigheter. Och det att inga datorer fanns, men man underhöll sig jättebra ändå.


11. berätta om något du vill göra i framtiden.
Jag har länge planerat att göra två olika tatueringar. Jag ska bara ta tag i punkt åtta först. Och en till lite viktigare grej är att den dagen jag har fast jobb, vill jag bli aktiv i att skänka pengar angående en viss hemsk sjukdom.
Allmänt | |
#1 - - Kajsa:

kändis du är lik: lea michele med lugg!!

#2 - - aliciasivert:

Alltså Svärdet i Stenen - så himla rolig! Arkimedes skratt är det bästa efter Bullerby-Lasses.

Upp