Min just nu bästa pastarätt


Som jag kanske nämnt hamnar nästan bara pasta i min mage nu för tiden. Och för ett tag sedan mixtrade jag ihop en god egenkomponerad sak. Nämligen såhär:

Börja med att koka en valfri pastasort. Jag har använt tortiglioni och rigatoni. De kändes bra för då kan såsen liksom samlas lite där inuti. Det behövs lite sallad också, och tomat eller paprika (eller båda).

Grädde och créme fraiche behövs till det såsiga.

Fajita spice mix behövs för att det är den bästa kryddblandningen. Den här kommer göra att det blir allra mest gott nämligen. Och så lite chili flakes om man vill.

När pastan har kokat al dente är det dags att hälla av vattnet och i med det gräddiga istället. Det brukar räcka med 1/3 av varje om man är ensamätare. I med salladen också, den ska krympa lite innan det är dags för kryddblandningen från himmelriket. Man märker hur mycket som behövs. Såsen ska bli lite gul-orange när det är omrört. (Salt också om man vill!)

Sist, häll i tomaterna. De ska bli lite varma bara. Klart!

Och här är min allra första version, med paprika.
Ätbart | |
#1 - - lovisa/polichinelle:

åh! det där måste nog testas. gräddiga pastor kan ju vara bland det bästa i magväg.

#2 - - lovisa/polichinelle:

(matväg, egentligen. men magväg går ju också)

#3 - - Vicky:

ååh älska pasta. fast får lite dåligt samvete när jag äter det för det kanske inte är det nyttigaste. MEN VAFAN liksom.

#4 - - malin, fyratips:

mmm, krämig pasta.

Upp