It matters where you are


Hej på er. Långt uppehåll nu så vi kör väl en liten bildbomb då. I förra veckan var jag ledig så då åkte jag hem till Småland för att andas och bara ha det bra. Passade även på att fylla år, göra lite nostalgitripper, äta bullar ute i solen och sånt där som man gör. Det såg bland annat ut ungefär såhär:

Bakade paj första dagen med "trädgårdsbär".

Som såg ut såhär efter ugnen och provsmakning.


Väckning på årsdagen och långfrukost med mor.



Det var lakritsdagen samtidigt. Bra som tusan.

Åkte iväg en kortis till Timmernabben.


Far gjorde sin bästa punschglass som åts ihop med såna där bra gubbar.


En dag rotade jag fram mitt sönderbläddrade Spice Girls-album. Attan vad jag ville ha den där äggstolen. Och skorna såklart! Alla klistermärken på framsidan kommer från tuggummin och klubbor som man köpte nästan bara därför. Åh, nittiotalet!

Hittade den här fina också.

En lite halvtrött en i spegeln. Det här är innan vi åkte iväg för solfika på grannorten.

Bulle i trädgård.


En annan dag rullade tåget till Kalmar. Jag och mamma hittade nemofiskar i en djuraffär.

Kom hem med bland annat det här minimini-rivjärnet (jämför med måtten där vid sidan!) har dock inte provat om det är effektivt ännu.

Vi avslutar med en miljontedel dike på köksbordet.

----

PS. Min header är uppdaterad, hoppas ni ser deeen.
Och lite svar från föregående:
Till Lisa: kom hit bums!
Till A: synd att du inte kunde säga vem du är, men tack!
Allmänt | |
#1 - - lovisa/polichinelle:

åh. när jag går in på din blogg tvekar jag i mitt sneluggsutsparande. fasen.

#2 - - Hellolinda:

Haha åh de där äggstolarna... önskade sönder mig efter en men fick aldrig någon. Undrar om det är okej att ha en nu?

Upp