Röda bär, söta djur och en födelsedag



Första dagen i Småland spenderades mestadels hos min mormor på Oknö, men det har ni redan kunnat kika på i ett tidigare inlägg.

Dagen därpå fyllde min fina far år! Jag hade köpt med present från Göteborg innehållandes mörk choklad som han gillar.

På kvällen kom även mina farföräldrar förbi. Då åts det lite rabarberpaj.

På torsdagen gjorde jag egentligen inte så mycket mer än att ha en kväll framför tvn med popcorn.

Vips så var det midsommar, som jag först inte alls hade tänkt fira. Det blev en liten mysdag trots allt som började med glass.

Som tur var hade de laktosfria sorter att välja på och kunde därför för första gången på länge välja att inte beställa sorbet.

Ett helt gäng med småfåglar var visst också glassugna.



Det blev kväll och grillen sattes igång.


Såklart hade lite öländska jordgubbar införskaffats också. Resten av kvällen präglades av prat och jästa drycker.

Lördagen kom. Vid mina småländska hembesök känns alltid en promenad vid hästhagarna ganska givet. Ponnysarna var dock mer intresserade av sitt gräs än att hälsa på mig den här gången.



Påväg tillbaka sötte vi på en som var mer sällskaplig. Katten såg väldigt mycket ut om en som fanns på ett av mina gamla jobb, men det finns mycket röda katter däromkring så att det var just den är inte säkert förstås.

Det blev söndag och jag hoppade runt i smultronlandet för att göra sådan här frukost. När det blev eftermiddag var det återigen dags att vända tillbaka till västkusten.
Allmänt | |
#1 - - lovisa/polichinelle:

nämen oknö? och bilder från oskarshamn? är du också därifrån?

#2 - - Viktor:

Du är ju bara så himla söt

#3 - - Kajsa:

åh, så fina små snäckskal!

Upp