Heldag i Småland för första gången sedan två månader


På måndag eftermiddag lämnade jag Göteborg för att spendera en hel vecka i Småland. Tisdagen såg ut lite som följer.

Ett stopp vid mormors sommarstuga.



Där åts det lite lunch och efteråt ett par jordgubbar, några med lite socker.

Hängde efteråt en stund nere vid havet

...där det blåste aningens.


Det fanns sand och snäckor, såklart.

Vid mormors sommarstuga är alla vägar av grus.

En slurk kaffe innan tillbakafärden.

På kvällen tyckte min far att jag skulle följa med till speedwaybanan, vilket för min del var över ett år sedan.

Det kändes lite som att ha blivit tretton år på nytt att sitta där, fast lite mindre exalterat. Och tyvärr förlorade hemmalaget. När vi åter var hemma åt jag världens godaste pastasallad med lax, fast det hamnde inte på bild.
I Skrivande stund är klockan onsdag, och strax dags att sova.
Allmänt | |
#1 - - sanne:

haha ja ibland så är ni väldigt lika du och kajsa. tack, faktiskt sjukt skönt med kort hår. men superfint med långt också ju :)

#2 - - SOFIA:

Himla mysiga bilder.

Upp