En måndag och en tisdag


I måndags tog jag tåget hem till Småland igen, för att stanna lite längre den här gången. Det första jag tog mig för vid hemkomsten var att äta middag av pappa med ungefär världens godaste sås. Mitt önskemål om måltid var nämligen "något såsigt". Sen var det kväll och då traskade jag ut på en promenix.



Hästhagarna var tyvärr tomma.



Det blev tisdag.


Morgonen bjöd på kalasigt väder ända tills jag bestämde mig för att glassa i solstolen iförd shorts. Då blev det plötsligt spöregn och åska istället.

Tursamt nog klarnade det upp framåt kvällen och då tog jag tåget in till Kalmar...

...där jag mötte upp Viktor...

...som hade en kalasfin tygpåse.


Vi bestämde oss för att äta kex/kakor vid vallgraven. Då gled det förbi två till som ville smaka.

Efteråt letade vi efter en fyr men gav upp ganska snart. Istället hamnade vi på en uteservering och blev kvar där tills jag var tvungen att ta sista tåget hem igen.
Allmänt | |
#1 - - Lisa:

så himla fint!

#2 - - L.:

sv: Tack det hade verkligen varit supergulligt av dig! Och säg till när ni blir trötta på att ha ett förråd... ;)

#3 - - Lovis:

Fina bilder!

Upp