En grön jul i småland


Lite blandat från den juliga helgen som inte kändes så jättejulig (på grund av utebliven snö).


Jag kom hem till lysande stjärnor och rullade ihop lussekatter.


Slog in lite presenter (bland annat den världsfina tröjan till kusinbarnet) och pyntade granen.

En bra julaftonsfrukost: naturell youghurt med lite socker + kanel.

Och på julaftonskvällen gjorde jag en bra efterrätt: crème brûlée. Och lyckades nästan med konsten att få ett sånt där perfekt skal som man kan slå sönder med skeden.

Juldagen och girlanger i taket hos farmor.

Ett dansande kusinbarn (och numera ägare till ovan nämnda tröja).

Ungefär såhär såg jag ut förresten, fast mindre ledsen. Tyckte det var roligt att överdriva den klassiska modebloggposen bara.

Och igår när alla firanden var helt över, tog jag igen mig på detta vis. Bra grej.
Allmänt | |
#1 - - L.:

Guuuud vad fin den röda klänningen var!

#2 - - lovisa/polichinelle:

förbaskat fin klänning! och massagen är jag grymt avis på just nu.

Upp